داروی کرونا فعلا به بقیه نمی‌رسد

این بخش مربوط به مقالات و یا مطالبی میباشد که دارای منبع هستند

داروی کرونا فعلا به بقیه نمی‌رسد

نوشتهاز Nader90 » پنج شنبه تیر 12, 99 9:05 am

اخیرا گیلیاد قیمت داروی درمان کرونا رمدسیویر را اعلام کرده و حالا خبر رسیده که دولت دونالد ترامپ تمام موجودی این شرکت را خریداری کرده است.
به گزارش گاردین، ایالات متحده آمریکا برای مدت زمان سه ماه ظرفیت تولید شرکت گیلیاد را خریداری کرده است. چنین اقدامی، مانع از ارسال این دارو به کشورهای اروپایی و بخش بزرگی از جهان می‌شود. کارشناسان این اقدام دولت را یک جانبه می‌دانند و و اقدام مشابهی را برای واکسن هم پیش‌بینی کرده‌اند

دولت ترامپ در گذشته نیز نشان داده بود که برای تامین تجهیزات موردنیاز آمریکا آماده پیشی گرفتن از سایر کشورهای جهان است. یکی از محققان در دانشگاه «لیورپول»، دکتر «اندرو هیل» در این زمینه اعلام کرده:
«دولت آمریکا اکثر موجودی این دارو را تصاحب کرده، بخاطر همین چیزی برای اروپا باقی نمی‌ماند.»
رمدسیویر اولین داروی درمان کرونا محسوب می‌شود که برای استفاده اضطراری در ایالات متحده آمریکا مجوز دریافت کرده است. این دارو توسط شرکت گیلیاد به تولید می‌رسد و می‌تواند زمان بستری شدن بیماران را کاهش دهد و روند درمان را سریع‌تر کند.

در ابتدا ۱۴۰ هزار دوز از این دارو به تولید رسید و در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت، حالا دولت ترامپ ۵۰۰ هزار دوز از این دارو را خریداری کرده که تمام ظرفیت تولید گیلیاد در ماه جاری میلادی و ۹۰ درصد ظرفیت آن برای دو ماه بعدی است.
وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا، «الکس ایزار» در این زمینه اعلام کرده:
«پرزیدنت ترامپ برای اطمینان از دسترسی آمریکایی‌ها به اولین داروی مجاز برای کووید-۱۹، یک توافق شگفت‌انگیز انجام داد. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که تمام آمریکایی‌های نیازمند رمدسیویر، به آن دسترسی داشته باشند. دولت ترامپ هرکاری برای اطلاع از درمان‌ها کرونا و ارائه آن‌ها به مردم آمریکا انجام می‌دهد.»

در حالی دولت ترامپ تمام موجودی این دارو را برای سه ماه خریداری کرده که در ماه‌های آینده شاهد عرضه واکسن کرونا خواهیم بود. با توجه به این موضوع، این احتمال وجود دارد که در صورت تولید واکسن در آمریکا یا توسط شرکت‌های آمریکایی، تا چندین ماه مردم در کشورهای دیگر به آن دسترسی نداشته باشند.
Nader90

 
نوشته: 2
پیوستن: سه شنبه تیر 10, 99 11:28 am
Given: 0 thanks
Received: 0 thanks

برگشت به دیگر مقالات

اکنون هست

;کسانی که اکنون در این تالار هستند: کاربری نام ننوشته است کاربر و 1 میهمان

cron